Tuesday, March 16, 2010

MeNGaPa kEPeRCayaaN&KaSiH sAYaNG iTu tIAdA..



kepercayan??kasih sayang??mengapa susah untuk mereka memberiku semua itu..sesungguhnya aku menyayangi mereka lebih dari nyawa aku..sesungguhnya aku da wat yang terbaik untuk mereka..sukar untuk aku perjelaskan pada mereka bahawa aku ingin kan kasih sayang dari mereka..setelah aku didatangi orang baru dalam kalangan kami...semuanya nyata telah berubah perhatian dari ibu terhadap anak yang memilih kasih..dan seorang abang yang hendak lah menjadi ketua dalam adik2..tapi,kini kenyataan abang itu telah tiada dihati aku lagi..aku sanggup bersumpah..yang aku tidak mempunyai abang..ini kerana..kasih sayang abg terhadap adik2nya aku tidak lansung kami perolehi..abang yang dulu pernah aku bermain bersama..bersama-sama bermain guli..bersama-sama bermain nyorok2..yang mengajarku membawa motor..telah tiada..kini abang yang ada,yang hampir membunuh adik lelaki kesayangan ku..yang pernah menyepak ku sehingga parut dihidung ku kekal sampai sekarang..abang yang sanggup memalukan ibu dihadapan khayalak ramai..jatuh maruah ibu ku..tapi ibu ku adalah seorang yang tabah..dye sanggup memaafkan kesalahan abang ku..sanggup menyara abang ku dengan isteri nya..sedangkan lepas taggungjawab ibu selepas anak nya berkahwen..aku akui..hidup aku dulu memang gelap..penuh jalan2 gelap..aku akui..aku dulu jahat..tapi..jahat2nya aku..aku pandai menjaga maruah diri..ke negeri2 luar untuk bersosial tanpa pengetahuan keluarga..sanggup aku menipu keluarga untuk bersosial..tapi,kenyataannya aku ingin berubah,,..dan aku telah berubah...aku ingin mereka percaya..yang aku da berubah..

kini aku sunyi..memang aku akui..mereka kurang mempercayai aku..aku berpura2 bahagia..sedangkan aku terluka didalam hati..
tak siapa ingin mendengar keluhan hati aku..mengharap kan kakak..aku tidak mempunyai kakak..mengahrapkan adik..adik tidak memahami kelukaan n kesepian aku..mengharapkan ibu bapa..jauh lagi..kerana..mereka sukar untuk menerima perubahan aku..mengharapkan ALLAH SWT aku hanya mampu berdoa moga diberi ketenangan suatu hari nanti..untuk menharapkan abg dalam hidup aku telah tiada..kekadang..aku inginkan sesorg abg memanggil aku adik..tapi..itu hanya la mimpi di dalam hidup aku..
buat masa ini..aku tidak memerlukan lelaki dalam hidup aku..tapi..aku memerlukan kepercayaan keluarga..kasih sayang keluarga,..dan seseorang untuk mendengar keluhan hati aku..hati aku sarat menanggungnya..biar bibir aku menguntum senyuman..tapi,kenyataan dihati kepiluan..

No comments:

Post a Comment